lördag 9 mars 2019

Amerikanska pannkakor med choklad och blåbär

Hade bestämt mig för att äta amerikanska pannkakor idag till frukost men för att kunna göra det med gott samvete så behövde jag gå och träna först :) Så frukost kan jag inte kalla att det blev men pannkakor blev det. Oj, vad gott! Hade i choklad i smeten och sen hade jag färska blåbär och lönnsirap till. Mmm! Så ska helg starta :) Receptet finner ni längre ned.
Kanske något till söndagsfrukosten? :)
 



Amerikanska pannkakor med choklad och blåbär
4 port

2½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2½ dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg
1 dl chokladknappar
smör till stekning

Blanda alla torra ingredienser  i en skål. Vispa sedan först ner mjölken, sedan smöret och till sist ägget. Vispa allt till en slät smet. Ha i chokladen och rör om.
Ha smör i stekpannan och klicka ut ca 2 matskedar smet per pannkaka.
Grädda ca 1½ minut, tills det börjar bli lite bubblor på ytan. Vänd och grädda ytterligare nån minut.
Servera direkt med färska blåbär och lönnsirap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...