onsdag 2 januari 2019

Tacokyckling

God fortsättning! Jag hoppas att ni fick ett bra slut på 2018 och att ni nu ser fram emot det här nya året. Alltid lika spännande att se vad året för med sig.
Ni kanske har gett några nyårslöften? Jag ger inga löften men jag har mål istället.

Tänkte inleda detta år med en god tacokyckling. Man kan byta ut kycklingen mot vegetariskt alternativ som Oumph om man hellre vill det. Rätten är enkel och snabb att göra. Mycket gott med tortillabröd och/eller nachochips och goda tillbehör som guacemole och tacosås och grönsaker.
Blir det rester så är det perfekt till att göra quesadillas, mums!
Så kanske nåt till kommande fredag? :)


                   

Tacokyckling
4 port

600 g kycklingfilé eller Oumph
4 st paprikor (mixa olika färger)
1 stor gul lök
3 st vitlöksklyftor
2 st lime
Ca 2 msk egenmixad tacokrydda eller 1 påse färdigköpt
3 msk olja
Salt & peppar

Värm ugnen till 200 grader. Skär kycklingen, paprikorna och löken i strimlor. Finhacka vitlöksklyftorna. Lägg allting i en ugnsform. Pressa lime över, krydda med tacokrydda, salt och peppar. Ringla olja över och blanda slutligen allting. Tillaga mitt i ugnen i ca 25 minuter. Servera med önskat tillbehör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...