söndag 29 mars 2015

Kyckling med getost, tomater och basilika

I helgen blev det en god kycklingrätt här hemma. Jag köpte kycklingfilé, getost och basilika och så hade jag soltorkade tomater hemma så då kan man alltid ordna en god rätt. Så jag fyllde kycklingen med ost, tomater och basilika och till det klyftpotatis och skyn från kycklingen. Riktigt gott! Och enkelt att sno ihop. Getost ger så god smak så man behöver inte så mycket mer. Sen fanns det champagne kvar så det blev middagsdrycken :)
 
                                     

Fylld kyckling med getost, tomater och basilika
2 port

2 kycklingfiléer
50 g getost
3 soltorkade tomater
ca 10 blad basilika
Salt & peppar
potatis

Sätt ugnen på 225 grader.
Skär ett snitt i kycklingen men inte rakt igenom. Fyll "fickan" med getost, hackade soltorkade tomater och basilikablad. Stek sedan kycklingen i stekpanna så den får färg runtom och krydda med salt och peppar. Lägg sedan kycklingen i en ugnsform och stek klart i ugnen i ca 20 minuter eller tills det är klar saft när man sticker i kycklingen.
Gör klyftpotatis och stek i ugn tillsammans med kycklingen men i olika formar.
Låt sedan kycklingen vila 5-10 min. Skär sedan upp i skivor. Servera med klyftpotatis och steksky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...