lördag 29 november 2014

Veckans matlista

Då är det första advent denna helg. Jag har inte alls förstått eller hängt med. Ute är det bara grått och plusgrader. Men nu är ljusstjärnor och ljusstakar uppe och sprider ett varmt ljus. Underbart!
Nu längtar jag efter julmust, julskinka med senap och allt annat gott som hör till julen. Jag väntar alltid till advent innan jag låter mig inta detta för att verkligen få längta och nu är det dags :)
Men först ut är såklart veckans matlista :)
Hoppas ni får en härlig advent!

Måndag: Medelhavsinspirerad köttfärslimpa
Tisdag: Ugnsbakad kyckling med krossad potatis
Onsdag: Grekisk fisk
Torsdag: Gordons pasta
Fredag: Beer braised lamb shank taco
Veckans söta: Pepparkakskladdkaka

                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...