måndag 25 februari 2013

Karros kycklingpasta



En pasta kan man alltid sno ihop. Det finns alltid nåt hemma som man kan ta. Det räcker med bara vitlök och olivolja om det är så och det är supergott.
Själv leta jag igenom kylen för att se vad som fanns. Jag hade kycklinglårfilé, grädde, skivad vitlök, färsk basilika, soltorkade tomater, färska coctailtomater, kycklingfond och parmesan.
Medan pastavattnet koka upp så stekte jag kycklinglårfilé som jag hade skurit i mindre bitar. När kycklingen hade fått fin färg så hade jag i grädde och lite kycklingfond. Sedan hade jag i soltorkade tomater och lät allt puttra ihop. När jag la i den färska pastan i pastavattnet så hade jag i tomater i pastasåsen och smakade av med salt och peppar.
När det återstod en minut av att koka pastan så hade jag i den färska hackade basilikan i såsen.
När pastan var klar så hällde jag av vattnet och i med pastan i såsen och såg till att all pasta blev täckt av sås. Sedan upp i djup tallrik och massa riven parmesan på. Så gott så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...