tisdag 23 augusti 2011

Panerad aubergine med halloumi

I helgen kände jag för att göra en förrätt. Började fundera på vad som fanns hemma och som kunde passa ihop. Satt och klura en stund och sen gick jag ut i köket och testa mig fram. Enkelt och verkligen supergott blev det. Panerad aubergine är så gott. Så med enkla och få ingredienser så kan man få ett fantastiskt resultat. Kul!
Så det jag använde mig av var aubergine, halloumi, citronsaft, citronzest, färsk timjan, coctailtomater. Panera aubergineskivor och stekte i olja. Stekte halloumi och varvade sedan det med aubergine. Strödde på timjan, citronzest och coctailtomater. Avslutade med lite citronsaft över rätten.

1 kommentar:

  1. Kul att botanisera bland dina recept.... men undrar dock vad citronzest är..? Gunilla

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...