söndag 7 november 2010

Det kommer mera ...

...macarons :) Känns som det är det enda som görs i mitt kök just nu. Har tappat matinspirationen och matlusten för stunden :( Jättetråkigt!
Men i fredags när jag kom hem från jobbet gjorde jag två olika sorters macarons till gårdagens födelsedagsfirande av mina föräldrar som nyligen har fyllt år. Där var vi familjen och två av mina morbröder med respektive och min mormor. Vi fick jättegod mat som bestod av potatisgratäng, ren och lamm. Efterrätt hade mamma gjort marängtårta och äppelkaka och jag stod för macarons med chokladtofée och passion. Passion har blivit en ny favorit för mig och står nu på delad förstaplats med melon.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Passion och melon är helt enkelt underbara.
    Mmmmmm..... Tänk om man hade en nu :o)
    Kramiz från Ulrika

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...