lördag 18 juli 2009

Kryddade kycklingben


Idag blev det kycklingben. Det är nåt jag inte har köpt hem tidigare utan det har blivit mer på senare tid. Så jag började med att skära små snitt i skinn och kött så kryddorna kunde komma åt riktigt bra. Jag använde mig av citronsaft, ingefära, kanel, cayennepeppar och spiskummin. Masserade in detta på kycklingbenen och sen in i ugnen på 225 grader i ca 35 min eller tills du ser att vätskan är klar och inte rosa. Till detta gjorde jag en yoghurtsås med lite riven citronskal och saft och lite peppar i. Sedan blev det bulgur till. Den här doften av kryddor som sprids när det värms i ugnen är obeskrivlig. Så underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...