måndag 22 juni 2009

Somrig potatissallad

Fick varmrökt lax med mig hem från mamma när vi fira midsommar i sommarstugan. Så idag gjorde jag min underbart goda potatissallad på färskpotatis. Jag gör den varje år och idag var det premiär för denna sommar. Och det var så gott och den är så enkel. Jag har i lite olika varje gång beroende på vad jag hittar för gott men nåt som alltid är med är färskpotatis (självklart), rödlök och fetaost. Sedan hade jag i rädisor, tomater, avocado och majs. Koka potatisen mjuk. Dela den sedan i 4 bitar. Skär strimlor av rödlök och lägg i potatisen och smula i fetaost. Häll sedan på lite olivolja och vitvinsvinäger och blanda om. Ha sedan i resten och blanda runt. Avsluta sedan med lite nymalen svartpeppar. Klart! Visst ser det gott ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...