onsdag 6 maj 2009

Ramblas


Denna kväll gick i vännernas tecken. Jag och min vän Sara hade bokat bord på tapasrestaurangen Ramblas som ligger i Hornstull. Jag som inte kan tapasställena överlät beslutet till Sara som hade hört att Ramblas skulle vara bra.
När vi kommer dit är det fullt och vi får vänta några minuter på vårt bord. När vi fick vårt bord så var det dax att välja tapas. Servitrisen var snäll och hjälpte oss och förklarade ungefär hur mycket man skulle välja per person. Vi valde tillslut potatisomelett, klyftpotatis med tomatsås, spanska köttbullar, fat med serranoskinka, ost och chorizo och scampi i vitlök och olivolja. Sedan fick man in bröd, aioli och tomatröra. Och vad gott det var! Priserna var bra och varje rätt var mycket mat. Rekommenderar det verkligen. Under de 2½ timmarna så var det hela tiden fullsatt och de fick neka folk som kom. Själva stället kändes lite kalt och saknade känsla men servisen och maten överväger det hela. Så vill ni äta god och prisvärd tapas med serviceminded personal så gör ett besök på denna restaurang. Jag tänker iallafall återvända relativt snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...