lördag 16 maj 2009

Öppet Hus

Min systers sambo fyller jämt i år och denna eftermiddag/kväll har de ordnat med öppet hus och jag kom dit strax efter fyra och var en bland de första. Sedan kom det snabbt fler och fler.
Mycket folk och de hade verkligen tur med vädret så man kunde sitta ute i solen och äta.
Mycket att äta fanns. De har verkligen kämpat med maten och det var supergott. Ska se om jag kan komma ihåg det mesta nu (annars gissar jag att min syster hjälper mig när hon läser detta :))
Det var marinerad kyckling med soltorkade tomater, basilika, sallad osv, couscoussallad, rostbiff med teryakisås och sesamfrön, pastasallad, tzatziki, hoummus, gurk- och morotsstavar, paprika, paj med grillad paprika, lök och getost, oliver, majs, olika ostar och baguette.
Till efterrätt var det kaffe med äppelkaka.
Tack Cissi och Stefan för en jättetrevlig kväll och med en massa god mat!

1 kommentar:

  1. Tack så jättemycket för hjälpen. Du fanns där när det körde ihop sig för mig när alla välde in. Du och Fredde räddade mig! Buffén var korrekt förutom att pajen var gjorde på rödlök, grillad paprika och getost.

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...