söndag 14 januari 2018

Kyckling med rucola och valnötter

Jag hoppas ni har haft en härlig helg. Min har varit lugn och skön. Jag gjorde en semmelkladdkaka igår och det blev premiär för semlor detta år. Mmm, det var så gott!
Men nu går vi över till mat :) I veckan gjorde jag en god och enkel pasta med kyckling, valnötter och rucola. Mycket gott och så lite extra riven parmesan :) Det blir aldrig fel. Jag har dragit ner på pasta så nu njuter jag desto mer när jag äter det. Gott gott!
 

Kyckling med rucola och valnötter
4 port

400 g pasta av valfri sort
350 g kycklinginnerfilé
smör eller olja
salt och svartpeppar
1 dl valnötter
1 ask rucola, 80 g
1 dl créme fraiche
4 msk riven parmesanost

Koka pastan enligt anvisning på paketet.
Skär kycklingen i 2 cm stora bitar. Fräs kycklingbitarna i smör eller olja i en stekpanna några minuter. Salta och peppra. Låt valnötterna fräsa med den sista minuten. Skölj rucolan. Rör ner créme fraiche, pasta, rucola och parmesan och toppa med nymalen svartpeppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...