tisdag 1 november 2016

Spiskumminkryddad kyckling med mango-och avokadosalsa

Ibland blir det lite rensning i skåpen hemma och man kan få till väldigt god mat av lite allt möjligt :)
Jag tog även fram min lilla elgrill som jag inte har använt på 5 år och det är så bra för den har grillplattor över och under så det går fort att tillaga och man behöver inte hålla på att vända.
Så jag kryddade kycklingen bara med lite spiskummin och servera med quinoa och en mango-och avokadosalsa. Mycket gott och fräsch! Behöver inte vara svårare än så.
                                  

Spiskumminkryddad kyckling med mango- och avokadosalsa
2 port

2 kycklingfiléer
1 tsk spiskummin
½ paket fryst mango, tinad
1 avokado
½ röd chili
1 lime, saften
quinoa
rostade hasselnötter
coctailtomater

Krydda kycklingfiléerna med spiskummin på båda sidor. Stek eller grilla sedan kycklingen.
Koka quinoa enligt anvisningen på förpackningen. Blanda sedan den färdigkokta quinoan med halverade coctailtomater och rostade hasselnötter.
Blanda mango och tärnad avokado. Skär chilin i längder och ta bort fröna. Skär sedan chilin i mindre bitar och blanda med mango och avokado. Pressa sedan över limejuice och rör om.
Servera salsan med kycklingen och quinoa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...