söndag 26 juni 2016

Champagnecocktail med sockervadd

Jag hoppas ni har haft en riktigt härlig midsommar! Själv var jag ute på landet och vi var 19 st totalt. Prognosen visade regn och det är så typiskt midsommar. Men vid halv nio på morgonen sluta det regna och sen kom det inget regn. Men det var så kvavt och varmt i luften så man var glad över att det inte var gassande sol när vi skulle äta lunch. Men till fikat så kom solen fram och sen hade vi det resten av dagen och hela gårdagen. Fantastiskt!
På eftermiddagen innan middagen stod jag för en drink. Det skulle vara med sockervadd så det inhandlades då det fanns i butiken. Så nedan ser ni glasen med sockervaddet. Så fort vätskan hälldes på så smälte sockervaddet direkt så fanns inte en chans att hinna fota. Nedersta bilden togs direkt när jag la i sockervadd så där ser man hur fort det gick . Drinken ska bestå av fläderlikör, mousserande vin och sockervadd. Men jag använde istället flädersaftkoncentrat och det blev jättebra. Mycket god drink och lite roligt inslag med sockervadd och det gav drinken en liten sötma så flädern bröt av bra. En härlig och god sommardrink i eftermiddagsvärmen.
                               

                                

Champagnecocktail med sockervadd
Champagne eller mousserande vin
Fläderlikör
Sockervadd

Lägg sockervadd i glasen. Häll på lite fläderlikör och fyll på med mousserande vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...