tisdag 19 april 2016

Lövbiff med mango- och avokadosalsa

Detta var sååå gott!!! Jag kunde inte sluta äta. Tur jag inte hade alltför mycket mat :) Men några rester kunde jag glömma.
Även detta är från ett recepthäfte från butiken. Kul att de kommer till användning ibland. Finns mycket gott i dem och ofta enkla och snabba rätter. Man hittar små guldkorn där ibland.
Så detta rekommenderar jag er absolut att göra.
                                            

Lövbiff med mango- och avokadosalsa
4 port

Salsa:
1 mango
2 avokado
½ påse salladslök
1 lime
salt och peppar
1 kruka koriander

250 g risnudlar

Lövbiff:
2 msk honung
2 msk japansk soja
2 msk vatten
ca 500 g lövbiff
2 tsk olja

1. Salsa: Skala mangon och skär den i tärningar. Dela och kärna ur avokadorna, gröp ur avokadoköttet och tärna det. Ansa och skiva salladslöken. Blanda allt i en skål.
2. Riv skalet av limen och pressa ur saften.
3. Smaka av med limeskal och -saft, salt och peppar. Toppa med korianderblad.
4. Risnudlar: Koka nudlarna enligt anvisningen på förpackningen.
5. Lövbiff: Blanda honung, soja och vatten.
6. Strimla och stek lövbiffen i olja i en stekpannan några minuter runt om. Häll över sojablandningen och koka upp. Krydda med salt och peppar.
7. Servera lövbiffen med salsa och risnudlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...