torsdag 30 oktober 2014

Het fläskfilé kaffir med chili, cashewnötter och haricot verts


  Igår testa jag på en ny enkel wok som jag hitta på nätet i helgen. Var så himla enkel att göra. Men den var lite för stark för min smak. Gillar inte när det svider på läpparna. Det ska vara lagom starkt  för att jag ska tycka det är gott. Men jag tyckte den här woken var väldigt god. Sen kan man ju i de grönsaker man själv gillar om man vill det. Jag tog inte så mycket socker som stod i receptet och så tog jag råsocker istället. Jag smakade mig fram.
Nästa gång blir det mindre röd currypasta för min del :)                                    

                                       

Het fläskfilé med kaffir, cashewnötter och haricot verts
4 port

400 g fläskfilé, tunt strimlad
5 msk matolja
2 msk röd currypasta
200 g haricot verts
10 st Kaffir Lime Leaves
1 st röd chili, skivad
3 msk fisksås
3 msk socker
0,5 dl cashewnötter

1. Fräs röd curry pasta i matolja och låt bryna 1-2 minuter.
2. Tillsätt fläskfilén. När den är genomstekt, rör ner haricot verts, kaffir lime blad, röd chili, fisksås och socker.
3. Låt sjuda i 1-2 minuter.
4. Strö över cashewnötter.
5. Servera tillsammans med nudlar eller ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...