torsdag 11 oktober 2012

Piementos med havssalt

I somras när jag och min syster var i storstan så åt vi tapas till lunch. En av rätterna var piementos och det var så gott! Nu har jag hittat dem i grönsaksdisken och tillagade dem hemma som tilltugg.
Lika gott resultat och jag kunde knappt sluta äta. Tar bara ett par minuter att tillaga och sekunder att äta upp ;) Nä inte riktigt men nästan. Så jag vill tipsa om detta fantastiska och goda tilltugg.


Piementos med havssalt


200 g piementos Padron
4 msk neutral olja
rikligt med havssalt


Stek chilis på hög värme i olja, ca ett par minuter.
Lägg över på papper och krydda rikligt med havssalt.

ÄT OCH NJUT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tortano med prosciutto, mozzarella och oliver

Så här på sommaren är det så härligt att sitta ute och äta när det är fint väder. Man njuter och bara har det bra. Jag gjorde ett bröd för l...