onsdag 10 oktober 2012

Cupcakes

Hösten är här! Vackra färger ute nu. Och kallt är det. Häromdagen kom jag hem från Cypern efter en härlig sol- och badsemester. Så det var stor skillnad i temperatur. Men nu får man göra sitt bästa att ställa om sig och tänka på allt mysigt som levande ljus, puttrande grytor och all annan god mat man kan ta sig tid att göra. Jag följer just nu för fullt Masterchef Australia. Bästa matprogrammet och jag blir så inspirerad att få laga mat. Ser även fram emot att få baka en hel del. Jag har fastnat för cupcakes och älskar att få testa dekorationer och smaker. Det finns ju hur mycket som helst att utforska och fantisera ihop. Finns inga gränser. Så jag tänkte bjuda på några cupcakes jag har gjort och lekt med dekorationerna. Det är "vanliga" muffins med ett lager hallonfrosting och sedan sockerpasta på det så det fäster och blommor av sockerpasta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...