lördag 13 mars 2010

Flädermacarons


Idag gjorde jag macarons igen. Tankarna nuförtiden är vilken smak jag ska ha nästa gång :)
Så idag gjorde jag en dubbel sats. Dumt gjort! Tror inte man ska dubbla receptet för alla kakor sprack och ser för hemska ut. Jag är så besviken, mest för den tiden man står och gör dem och så blir resultatet hemskt. Jag hade god lust att strunta i allt och kasta allt men det om något är väl bortkastad tid? De smakar ju bra, bara utsidan som ser bedrövlig ut men men. Så jag gjorde klart dem. Gjorde en smörkräm med flädersmak. Det blev väldigt gott tycker jag.
Så de ni ser på bilden ovan är alltså dem få som klara sig från det hemska resultatet. Vill iallafall visa upp de fina :)
Men ska ni göra dubbel sats nångång så kör två omgångar för säkerhets skull.

2 kommentarer:

  1. Åh jag måste testa att göra macarons ngn dag, har läst jättemkt om dem. Men är rädd att jag bara ska misslyckas....

    SvaraRadera
  2. Jag var också orolig första gången jag gjorde dem men det gick bra. Sen fick jag mersmak. Men om du skulle misslyckas så ge inte upp! Jag misslyckades nu på mitt fjärde försök men funderar redan på nästa omgång :)Lycka till! Berätta hur det går.

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...