onsdag 4 november 2009

Lémoni

Idag fyller min pappa år. Så pappa, mamma, jag, min bror, min brors fru och min morbror gick ut och åt på en grekisk restaurang som heter Lémoni. Ligger i Södertälje och ligger vid kanalen (gamla kanalcafét). Ingen av oss hade tidigare varit här så vi var nyfikna och vi hade hört att det var bra och gott. Det var väldigt tomt när vi kom men det kom mycket folk under kvällen. Jag åt Keftalis till förrätt som är krossad fetaost med piri-piri och olja. Det var som en dipp och så bröd till det. Väldigt gott och starkt men inget jag skulle ta igen som förrätt. Kanske mer som ett tillbehör till bröd eller till varmrätten eller om man tar in olika förrätter och delar på. Till varmrätt blev det ouzoflamberad scampi och råstekt potatis. Det var väldigt gott. Till dessert blev det en grekisk kaffe som är så gott men tyvärr var denna lite för svag för min smak :) Men vi alla var jättenöjda och allt var supergott. Lammet hörde jag väldigt mycket bra om, det smälter i munnen och tror en sa att hon fick rysningar för att det var så gott :) Ett bra betyg tar jag det som. Så jag rekommenderar verkligen denna mysiga och njutningsfulla restaurang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...