lördag 31 oktober 2009

Lördagsmys med negerbollar

Ja, precis så heter dem. Negerbollar. De har alltid hetat så under min uppväxt och jag tänker inte börja kalla dem chokladbollar bara för att vissa tycker det.
Jag drömde faktiskt om negerbollar inatt och har tänkt på dem under dagen så det var bara att göra dem till kvällsmyset ikväll. Jag brukar oftast rulla dem i pärlsocker men idag blev det både kokos- och strössel. Vad gillar ni att rulla dem i? Man kanske kan få lite nya tips.
Det finns olika recept på dessa godsaker och detta recept använder jag mig av.

Negerbollar

100 g margarin
1 msk kakao
4 msk strösocker
3 dl havregryn
1 msk espresso

Blanda ihop alla ingredienser och rulla dem sedan i pärlsocker, kokos eller strössel. Sedan in i kylskåpet innan de äts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...