måndag 24 augusti 2009

Nyinköpt nespresso


Igår åkte min gamla espressomaskin ner i källaren. Har haft den i flera år men jag har inte riktigt varit nöjd med den. Det var en maskin som inte kostade så mycket då och som jag inte ville lägga så mycket pengar på så då får man ta konsekvenserna att kaffet inte blir så gott.
Men nu, nu har jag lagt ner mer pengar och köpt mig en nespresso. Den är röd och fin och gör väldigt god espresso. Det speciella med nespresso är att man använder sig av kaffekapslar som är doserade och klara så man slipper hålla på med kaffet själv och dosera. Man köper sig nya kapslar via nätet, telefon eller går till deras butik här i Stockholm. Jag tror det finns 16 st olika kaffesorter och styrkor, bland annat koffeinfria. Jag har även en mjölkskummare med och man kan välja om man vill ha varm eller kall vispad mjölk. När jag köpte maskinen idag sa de att det ingick 12 kapslar och det stod det även på kartongen så därför var det en trevlig överraskning när jag kommer hem och plockar upp den och ser att det är 16 st med. Alla sorter, så nu är det bara att testa sig fram till vilka man gillar. Så ikväll blir det premiär för min nya espressomaskin :))

2 kommentarer:

  1. Vad kostar kapslarna då? Blir det inte ganska dyrt i längden? Har tittat på en sådan själv men är rädd att den är alldeles för dyr....

    SvaraRadera
  2. Kapslarna kostar mellan 3-4 kr/st. Sen beror det på hur ofta man tar kaffe. För mig blir det på kvällarna och helgerna. Jag tycker kaffet blir jättegott och det är enkelt så för mig är det värt allt detta. Men kanske inte nåt man bjuder på om man har ett stort antal gäster hemma.

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...