söndag 10 maj 2009

Tortilla med enchilada

På förmiddagen åkte jag ut till mina föräldrar och har spenderat dagen där. Skönt att få komma ut till villa och tomt. Till middag blev det en rätt som jag riktigt har längtat efter. Det är över 5 år sen jag åt den sist och jag har tänkt och pratat om den så många gånger att jag måste äta det snart och idag så gjorde min mor den (jag hjälpte till). Den här rätten har vi ätit sen jag var liten men det har blivit mer och mer sällan. Receptet min mamma har kommer från Allt om Mat från 1985 :)
Man gör egna tortillas och kokar ihop en tomatsås. Sen bryner man köttfärs och bacon och avslutar med att ha i osttärningar, tomater och sallad. Sen fyller man tortillas med detta och det är helt underbart gott. Nu måste jag bara leta upp min kopia på receptet så jag inom kort kan göra det igen. Tyvärr har jag inget recept framför mig nu men jag återkommer med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...