söndag 19 april 2009

Kycklinggratäng

Den här kycklinggratängen har jag gjort några gånger. Det är inte ofta jag gör den pga av att det är så mycket grädde i men god är den. Vet inte senast jag gjorde den men det var nog ett par år sen. Och man äter ingen stor portion av den, eller inte jag iallafall :) Det känns lite konstigt att vispa grädden och sen ha i en massa kryddor. Jag förknippar vispad grädde med det söta som desserter och tårtor. Om man vill så kan man säkert byta ut grädden mot matlagningsgrädde eller liknande men när jag väl gör denna så slår jag på stort och kör på vispgrädde.


Kycklinggratäng

1 grillad kyckling
1 röd paprika
3 dl vispgrädde
1 pressad vitlöksklyfta
1-2 tsk curry
1 msk sambal oelek
1 dl mango chutney

Sätt ugnen på 225 grader.
Dela kycklingen i bitar och lägg i en ugnsform.
Strimla paprikan och blanda ner i kycklingen.
Vispa grädden någorlunda fast och ha i resten av ingredienserna och häll
gräddblandningen över kycklingen.
Låt stå ca 20 min eller till det har fått fin färg.

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...