tisdag 21 april 2009

Nybörjaromelett


Vet ni vad? Idag gjorde jag min första omelett! Jag fick faktiskt fråga mig runt hur man gjorde omelett :) Jag tycker den blev okej men man kan inte ha för höga krav när man gör nåt för första gången. Alltså själva omeletten blev bra men det var min fyllning som jag kunde ha gjort bättre. Jag fyllde min omelett med bacon, mozzarella och tomat. Jag vet inte vad jag tänkte på, skulle ju ha haft i lite kryddor så hade det blivit lite smak på det hela också. Sen kändes det inte helt lyckat med tomat då omeletten blev "blöt". Skulle nog vara bättre att ha den vid sidan om eller ta bort kärnorna. Men nästa gång kommer nog bli bättre.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att varma tomater i en omelett inte är någon höjdare. Det är bättre att lägga på tomaterna i sista stund innan serveringen och smula över en italiensk örtkryddblandning på tomaterna. Då blir det en 'pizzaomelett'.

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...