lördag 21 februari 2009

Räkor med aioli och sedan fläskfilé

Idag tillbringade jag eftermiddagen och kvällen hos mina föräldrar. Pappa bakade någon sorts hälsobröd med frön och torkad frukt. Jättegott! Mamma tog fram lite räkor som vi kunde äta innan middagen och så gjorde hon en vitlöksaioli till. Mumsigt var det!

Sedan helstekte mamma fläskfilé men denna gång blev det utan kantareller :) Det fick jag sist jag var hos dem så lite variation måste det bli. Denna gång blev det helstekt fläskfilé med en balsamicosås, klyftpotatis med morötter och rödlök. Och sen sallad på ruccola och coctailtomater.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...