tisdag 20 augusti 2013

Quesadillas

När det är fredag så innebär det en middag som är snabblagad och god. Jag vill inte stå i köket och laga en längre stund. Fredagar är jag som tröttast när jag har jobbat. Det brukar oftast bli småplock, skaldjur, nån köttbit eller hämtmat.
Fredagar för många innebär tacos :) Ibland gör jag quesadillas så äter ni tacos så kan ni lätt komplettera med dessa. Så fantastiskt gott och går på bara några minuter att göra iordning. Och ni kan fylla dem med just det ni gillar. Jag själv kräver inte så mycket. För mig räcker det med riven mozzarella (ett måste), flingsalt och peppar. Så länge jag har guacamole till så behöver jag inte mer.
Denna gång hade jag riven mozzarella, majskorn, flingsalt, peppar och färsk basilika. Bara att lägga fyllningen mellan två tortillabröd och sen steka i stekpanna 1-2 minuter på var sida. Sen skära upp i tårtbitar. Gör guacamole och dippa bröden i det. Åh, så gott!
Vill ni ha kyckling eller köttfärs som fyllning så stek det separat innan ni fyller bröden. Eller köp färdiggrillad kyckling och lägg som fyllning. Perfekt om alla vill ha just sin favoritfyllning och kan göra sin egen quesadillas.
Vad är äter du på fredag?
                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...