torsdag 1 augusti 2013

Bouqeria

För ett par veckor sedan hade jag och min syster vår årliga Stockholmsdag som innebär shopping och god mat. De senaste åren har det dock lutat mer åt maten och vi ger oss verkligen hän när det är dags. Både jag och min syster älskar mat och vi gillar att laga mat och testa nytt. Ja, allt med mat att göra :)
Just denna dag och matmässan i november är våra speciella dagar vi har tillsammans varje år och som vi ser fram emot.
Iår blev det mer shopping för oss båda än vad vi hade förväntat oss. Kul! Men vi tog en lättare lunch på ett kafé för att verkligen frossa till middag :) Lunchen blev en bagel men det var ingen höjdare tyvärr.
Middagen intog vi på samma ställe som vi åt lunch på förra året. Bouqeria som ligger i centrala Stockholm och i Mood-Gallerian. Det var så gott så vi längtade tillbaka :) Känns lite lustigt att gå dit när det ligger bara några meter från ingången till mitt arbete och jag är på semester. Men den känslan gick över fort :)
Vi åt och drack gott hela kvällen. Beställde in fördrink, vin och olika tapas under kvällens gång och avslutade med dessert och kaffe. Så gott och vi var väldigt nöjda!
Första bilden fick jag vara med på :)
                                            
                                                                                     
På nedan bild har vi våra drinkar Bellini med persikopuré och jordgubbspuré. Perfekt start!
Sedan en bild på en del av menyn. Överst till höger är min dessert som var jordgubbar med lakritsglass. Sedan Serranoskinka och kvällens ost som var manchego (tror jag).
Sedan har vi halstrad tonfisk.

 
På nedan bild har vi mina favoriter Pimientos de Padron, pulled pork fritters, knivmusslor och kummel. Sedan beställde vi även in kronärtskocka, bröd och crema catalana.
Sedan åkte vi nöjda och mätta hemåt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...