onsdag 26 december 2012

1-års tårta


Min väns son fyllde 1 år här i december och jag fick äran att göra tårta till familjekalaset.
Jag hade själv tänkt ut designen och föreslog den för dem och det blev godkänt. Sen fick de välja vilka smaker de ville ha själva tårtan.
Det är en chokladbotten och med fyllningar som halloncreamcheese och oreo. Sedan en vit chokladsmörkräm för att sedan täckas med sockerpasta och dekorationer som jag själv har gjort i form av svart stjärna med små babysneakers.
Så det finns inte en gnutta grädde i denna tårta men den är mycket saftig och god. Och mäktig.
Vi var ca 10 vuxna som åt av tårtan och när alla hade tagit så var det ca hälften kvar.
Skorna har föräldrarna sparat och de står nu som prydnad hemma hos dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...