torsdag 25 mars 2010

Våfflor

Idag är det våffeldagen. Jag äter alltid våfflor på denna dag. Det är nästan den enda dagen på året som det blir av. Det är så gott men mäktigt och jag orkar bara äta ett par. Men det är ju lite dessert över det hela så för att göra det lite bättre så gjorde jag först iordning en matigare variant med dill i smeten. Sedan dekorerades den med creme fraiche, löjrom, räkor, avocado och hackad rödlök. Yummie! Sen kunde jag med gott samvete gå över till att äta en med grädde och drottningsylt :)
Har ni ätit våfflor idag och hur vill ni ha dem?


2 kommentarer:

  1. Helt nytt för mig med våffeldag! Sånt har vi int i Finland tror jag... Men nu förstår jag varför man bjöd på våfflor igår på Ica:). Saltiga våfflor har jag aldrig gjort men dina med räkor ser jätte goda ut!
    -Jenni-

    SvaraRadera
  2. Helt nytt för mig med våffeldag! Sånt har vi int i Finland tror jag... Men nu förstår jag varför man bjöd på våfflor igår på Ica:). Saltiga våfflor har jag aldrig gjort men dina med räkor ser jätte goda ut!
    -Jenni-

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...