söndag 6 december 2009

Julkaffe från Nespresso


I veckan släpptes Nespressos julkaffe. Det är 3 olika kaffesmaker som finns under en begränsad period under julen. Jag var snabbt ute och inhandlade de olika smakerna.
Julen 2009 består av:
- Pepparkaka
-
Aprikos
-
Kastanjekräm

Väldigt intressant. Jag har testat alla tre som cappuccino och jag tror nästan jag tycker bäst om kastanjekrämen Den var jag lite osäker på innan då jag inte visste hur kastanj smakar. Aprikos ligger också bra till. Pepparkakan var faktiskt den jag trodde jag skulle gilla bäst men där ser man hur man kan ändra sig. Jag gillar alla tre men kastanjen och aprikosen kan man fortsätta dricka efter julen. Pepparkakan kommer man nog inte vara så sugen på efter jul.
Tycker det är jättekul att de kommer med sina olika utgåvor. Så är ni i närheten av mig så titta gärna in på en kopp espresso, cappuccino eller en latte :)

2 kommentarer:

  1. Kastanjekräm låter som en intresant smak.

    SvaraRadera
  2. Jag har precis blivit med en Nespressomaskin!
    Väntar med glädje på sändningen av nespressokapslar:)

    Här är min blogg om du är lite nyfiken att läsa om Nespresso mm:)
    http://millanskarlek.blogg.se/

    Ja, jag vet jag har kärat ner mig helt i denna maskin;)
    Ha det gott!
    Millan

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...