söndag 13 september 2009

Toblerone mousse

I mitt senaste inlägg var det förrätten jag bjöd min vän på igår. Nu kommer efterrätten. En väldigt enkel sådan och kan förberedas. Det blev en tobleronemousse. 4 ingredienser bara och går fort att göra och var smaskens.


Toblerone mousse
4 port

100 g Toblerone
100 mjölkchoklad
1 st äggula
2,5 dl vispgrädde

1. Vispa grädden.
2. Smält choklade över vattenbad i en lagom stor skål.
3. Tillsätt äggulan, rör ordentligt
4. Tillsätt genast 3 msk av den vispade grädden och rör ner.
5. När smeten är jämn, vänd ner resten av grädden.

Ställ in i klen 1,5 - 2 timmar.
Kan förberedas dagen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Enchilada med köttfärs

Jag har varit sugen länge på att göra enchilada. Det är så gott! Och enkelt och smidigt till många. Sen hade jag majs, tomater och gräddfil ...