lördag 12 september 2009

Räkbakelse med ostbågar

Ikväll kommer min vän Sara över på middag. Sara är den jag ska åka med till Rom så jag kan gissa att det blir en del prat om det ikväll. Så nu under dagen har jag gjort iordning förrätten som är en räkbakelse. Den rullar man sedan i krossade ostbågar. Den är helt ljuvlig denna förrätt och ser ju lite rolig och annorlunda ut med sina ostbågar. Alla som hör talas om detta kollar lite konstigt på en när man nämner ostbågarna men de smakar inte alls mycket. Det är första gången jag gör dem (det är mamma som har gjort dessa tidigare) och jag är imponerad att det blev så bra ändå.



2 kommentarer:

  1. Är det bara vanlig räkröra du har emellan? Ser ut som ngt som jag ska göra nästa gång det vankas förrätt.

    SvaraRadera
  2. Jag har blandat vispad grädde, majonnäs, räkor, dill, röd caviar och hackad rödlök. Jag har gått på känn och inte efter några mått utan smakat mig fram. Sen har jag brett grädde runtom så ostbågarna fäster. Lycka till!

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...