lördag 26 september 2009

Delikatesser


Igår var Delikatessgrossisten på besök på vårt företag. De dukade upp ett långbord med massa goda delikatesser från Spanien, Frankrike och Italien. Provsmak fanns det självklart. Det är då man faller för allt det goda och plånboken tas fram :)
Jag inhandlade ett italienskt flatbröd bakat på olivolja. Svärmorstunga tror jag brödet heter. Det är med rosmarin i. Jättegott. Sedan har jag varit nyfiken på den "äkta" balsamvinägern och inte de vi har i våra affärer runt om. De vi annars köper är massa tillsatser i. Så jag smaka på den äkta och jisses va god. Nu vill jag inte alls ha den andra. Men den här kommer användas till kalla rätter som sallader, förrätter och efterrätter. Men smakar det så kostar det, ca 1000 kr/litern. Så det kommer självklart inte slösas med den. Sedan köpte jag även lite pata negra (är ej med på bilden). Så detta kommer jag njuta av ett tag framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...