lördag 25 april 2009

Sol och grill

Vilken underbar dag! Åkte ut till mina föräldrar och har spenderat dagen där. Har suttit ute och blivit grillad och fått mycket färg samt har vi grillat mat :) Min mor har handlat tigerräkor från fiskbussen så vi tänkte testa och se hur man kan grilla dem gott så det blev en marinad på limesaft, sweetchilisås och salt som de marinerades i och sen träddes på spett och grillades. Lagom till påsk köpte min mamma ett lamm som levererades hem styckat och klart så självklart blev det idag grillat lammkött med ugnsrostad potatis, morötter och rödlök och till det serverades en chevrékräm. Så otroligt gott. Efter det blev det lite ost och kex. Och efter detta blev det kaffe och så hade jag köpt min favvoglass som jag introducerade för mina föräldrar. Då pratar vi om Ben & Jerry såklart. Jag köpte smaken "Strawberry cheesecake" med jordgubbsglass, såsrippel och smulor av grahamskex. Mmmm, yummie! Så dagen har varit helt perfekt och jag anar att ni är många som har grillat idag? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...