tisdag 24 mars 2009

Fruktig lövbiff



Har sett ett recept på lövbiff med bananfyllning. Tycker det låter gott men lite skumt. Men man använder ju banan i annan mat så varför inte det här. I receptet stod det att man ska ha saffran i men det kändes inte helt bra tyckte jag så jag bytte ut det mot curry och det blev riktigt gott. Om någon testar med saffran så får ni gärna skriva till mig och säga vad ni tycker.
Till lövbiffen gjorde jag klyftpotatis och med grönsaker till.

Lövbiff med bananfyllning
Ca 15 min, 2 port

0,5 krm citronpeppar
0,25 g saffran (jag tog curry istället)
½ röd paprika
1 banan
smör
svartpeppar, malen
salt
2 skivor lövbiff

Börja med fyllningen. Skala och mosa bananen. Kärna ur och finhacka paprikan. Blanda banan, paprika, saffran (curry), citronpeppar och salt.
Salta och peppra köttskivorna och fördela fyllningen på dem.
Vik ihop köttskivorna och fäst med tandpetare. Stek biffarna i lite smör i en stekpanna
1½- 2 minuter på varje sida.

Servera till bakade potatishalvor och grönsallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...