söndag 8 februari 2009

80-tal både lördag och söndag

Igår tillbringade jag min dag hos mina föräldrar. Det var trevligt. Det slank ner en semla också till fikat :) Jag drömde om semlor natten till lördagen men att jag blev utan, alla andra fick. Men det ändra jag på igår.
Till middag gjorde mamma potatisgratäng, fläskfilé och kantarellstuvning. Det var väldigt gott. Tack mamma! (Tyvärr blev det inget foto då batterierna var slut)
Idag blev det italiensk mat hemma. Min favoriträtt som liten som jag kunde äta massor av och som faktiskt är en favoriträtt även nu. Nämligen lasagne. Det är ju bara sååå gott. Men all lasagne duger tyvärr inte. Är man van vid en lasagne så är det bara den som duger. Så ute på restaurang äter jag ytterst sällan det då jag oftast blir besviken.

1 kommentar:

  1. För min del gjorde det inget att du inte hade någon bild på fläskfilén med kantarellerna för jag såg rätten "live" på jobbet idag. Din mor hade det i matlådan på jobbet, hi hi.
    Lasagne ja, det var länge sedan, kanske blir det till helgen...
    Kram Ulrika

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...