onsdag 15 april 2009

Tandooriräkor i pitabröd


Idag blev det en snabb rätt. Ett nytt recept jag inte har testat tidigare. Det var gott och jag kommer säkerligen göra det igen. Jag hade lite svårt att hitta tandoorikrydda så det fick bli en sån där kryddmix man ska ha till kyckling men det funkade alldeles utmärkt.
Här kommer receptet ifall ni blev lite sugna.

Tandooriräkor i pitabröd
2 port, ca 15 min

2 msk lättyoghurt
1 tsk citronsaft
1 tsk tandoori
125 g skalade räkor
1 st gul lök
1 tsk majsolja
2 msk koriander el persilja
1 st pitabröd

Blanda yoghurt, citronsaft och tandoorikrydda. Lägg i räkorna och blanda om.
Skala och finhacka löken. Fräs den i oljan i en stekpanna på svag värme.
Öka värmen och lägg i räkblandningen. Fräs den tills det mesta av vätskan har kokat in, 3-5 min. Rör hela tiden. Blanda i koriander eller persilja.
Värm pitabrödet, dela det tvärs över i två "fickor" och fyll dem med sallad och tandooriräkor.
Servera med citronklyftor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...