torsdag 21 maj 2009

Bondsoppa och rabarberpaj

Det är så härligt att vara ledig 4 dagar. Börjar första lediga dagen med att åka till mina föräldrar. Där är det full rulle med tvätt av hus och målning. Till lunch gjorde mamma en italiensk bondsoppa gjord på potatis, purjolök och broccoli. Jättegott. Kommer göra den själv sen när jag har receptet och jag delar med mig av det senare. Soppan kanske inte ser så jätterolig ut på bilden men den är jättegod.

Efter lunchen blev det dax för kaffe och nygjord rabarberpaj. Rabarber från trädgården. Jag tror att det är pappa som har gjort den. En av hans specialiteter är efterrättspajer såsom rabarberpaj, krusbärspaj och äppelpaj. Mmmm....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...